آیین‌نامه اجرایی ماده 35 اصلاحی قانون ثبت احوال – مصوب 1364/05/02

هیات وزیران در جلسه مورخ 1364/5/2 بنا به پیشنهاد شماره 1292/24/1/1809 مورخ 1364/2/29 وزارت کشور آیین‌نامه اجرایی ماده 35 اصلاحی قانون ثبت احوال مصوب 1363/10/18 را به شرح زیر تصویب نمودند.
ماده 1
خدمات سجلی در ادارات ثبت احوال در قبال ارائه فیش بانکی مبنی بر واریز وجوه مقرر در این آیین نامه به حسابی که در شعب بانکها با رعایت مقررات مربوط از طریق خزانه افتتاح شده و یا می شود انجام می گیرد.
در بخش ها و روستاهایی که فاقد شعبه بانک می باشند و یا خدمات سجلی توسط اکیپ های سیار سجلی انجام می شود وجوه مقرر از طریق صدور برگ رسید دریافت وجه طبق نمونه ضمیمه این آیین نامه اخذ خواهد شد.
مسئول صدور اوراق مذکور موظف است نسخه اول قبض را به متقاضی تحویل و نسخه دوم را به عنوان جمع عملیات مالی ضمیمه لیست مربوط را به بانک ارائه نماید که به عنوان سوابق اداری نگهداری گردد و نسخه سوم نیز ضمیمه پرونده درخواستی متقاضی خواهد شد.
مسئول صدور قبض رسید موظف است حداکثر ظرف 24 ساعت از تاریخ وصول بدون در نظر گرفتن روزهای تعطیل کلیه وجوه دریافتی را همراه با نسخه دومقبوض و لیست تنظیمی با امضای رییس ثبت احوال و حسابدار به حساب موضوع ماده یک آیین نامه واریز و فیش بانکی لازم را دریافت نماید.
واریز وجوه دریافتی در مدت ماموریت اکیپ های سیار توسط سرپرست اکیپ اعزامی در اولین فرصت و حداکثر ظرف مدت 24 ساعت پس از انجام ماموریت بدون در نظر گرفتن روزهای تعطیل با رعایت بند 2 تبصره ذیل ماده یک این آیین نامه انجام می گیرد.
ماده 2
وجوهی که در قبال ارائه خدمات سجلی دریافت می شود به شرح ذیل می باشند.
1 – بابت تنظیم اسناد سجلی و صدور اولین شناسنامه جمهوری اسلامی ایران 500 ریال
2 – بابت تعویض انواع شناسنامه های نمونه قدیم ناشی از اجرای طرح در صورت ارائه شناسنامه و یا گواهی های ولادت، مشخصات و یا موقت طرح 500 ریال
3 – بابت تعویض انواع شناسنامه های نمونه قدیم ناشی از اجرای طرح 2000 ریال
4 – بابت تعویض شناسنامه های جمهوری اسلامی 2000 ریال
5 – بابت صدور شناسنامه مجدد جمهوری اسلامی ناشی از فقدان 5000 ریال
6 – صدور گواهی موقت ناشی از تعویض و یا فقدان 1000 ریال
7 – اعلامیه ازدواج 1000 ریال
8 – اعلامیه طلاق 10000 ریال
9 – خلاصه رونوشت وفات 500 ریال
10 – گواهی ولادت اتباع خارجه، صدور تعویض مجدد ناشی از فقدان 500 ریال
در صورتی که شناسنامه جمهوری اسلامی اشخاص در اثر سوانح (زلزله، سیل، جنگ) از بین رود و مراتب به تایید فرمانداری محل حادثه در شهرها و بخشداری در روستاها برسد نرخ صدور اسناد موضوع بندهای 5 و 6، 500 ریال خواهد بود.
ارائه رونوشت وفات (شهادت) شهدای گرانقدر بدون اخذ وجه خواهد بود.
ماده 3
وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت امور خارجه، دادگستری جمهوری اسلامی ایران و سایر وزارتخانه ها و موسسات دولتی یا نهادهای انقلاب اسلامی که به نحوی از انحاء در اجرای این آیین‌نامه دخالت دارند مکلف به همکاری‌های لازم با سازمان ثبت احوال کشور می‌باشند.
Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function get_footer() in /var/www/html/wp-content/themes/oceanwp/singular.php:76 Stack trace: #0 /var/www/html/wp-includes/template-loader.php(106): include() #1 /var/www/html/wp-blog-header.php(19): require_once('/var/www/html/w...') #2 /var/www/html/index.php(17): require('/var/www/html/w...') #3 {main} thrown in /var/www/html/wp-content/themes/oceanwp/singular.php on line 76